Alla inlägg under april 2008
Nu har tydligen vägverket tagit in en expertkomitte som ska ta reda på varför E4'an är så dålig i västerbotten och norrbotten. Direkt så pekar dom ett stort finger mot den tunga trafiken. Dom påstår att där det är räcken så kör den tunga trafiken på exact samma spår vilket bilder spår.
Nu e det ju så att E4'an är riktigt spårig,jag vet eftersom jag kör där varje dag. Men nu är det ju så att min lastbil får inte plats i dom spåren som finns. Vissa partier är det riktigt obehagligt att köra då spåren e så djupa men fortfarande så får lastbilen inte plats. Den är för bred. Hur kan då dessa experter påstå att det är pågrund av den tunga trafiken som spåren bildas? Vet dom ens hur bred en lastbil är? Har dom ens sett att spåren på e4'an e lika breda som en bils hjulspår? har dom ens varit på E4'an eller ska dom jävla stockholmarna diskutera klart innan Dom kommer och kollar hur illa det är?
Jag funderar på att ställa mig på E4'an och ta en bild där man ser hjulspåren och hur lastbilen inte får plats i dom och skicka till vägverket. Då kanske dom slutar skylla på den tunga trafiken.
Kanske det är lättast så? Man vill hitta en syndabock snabbt och då är den tunga trafiken perfekt att skylla på. Det är bara vi "få" som kör lastbil som vet hur det är att köra ett 60 tons ekipage sommar som vinter.
Mend et är ju så, folk vill ha sina varor men det ska inte få finnas några transporter av varor.
Det talas om "Gräv bort skåne" och massa som skämtar om det men jag säger Gräv bort fjollträsk. Norrlänad är här för att stanna
Idag är inte min dag.. Började med att eltrucken fick pallnit så jag flög baklänges och slog i röven rejält. Sen backa jag in foten i en palldragare slog i hälen som tusan. Sen slog jag i knät i en bur så har ont som satan fortfarande. Eftersom dagen inte e slut än så slog jag naturligtvis in foten i dörrkarmen.
Nä nu vill jag bara sova
Ja nu verkar det som att man inte kommer få vara klar för tidigt med sin tur också. Råkade höra chefen prata med en annan om att det skulle bli slut på det här "He bort lastbilen och gå hem". Så vad blire nu? Om jag sliter som fan under dagen för att komma hem tidigare har jag ju gjort samma sak som alla andra som tar grymt lång tid på sig? Jag vet att jag brukar vara en av dom snabbare på rutterna för varje dag så hör man "Men gud vad tidigt du är här dom andra brukar inte komma förens den och den tiden". Ne ska dom börja klaga på att man slutar tidigt då ska jag följa deras pipa och inte ta i dörren på lastbilen fören tiden som står på schemat (vilket igentligen är tiden som mans ka börja lasta) för jag bruakr komma ca en halvtimma tidigare så man hinner med småsaker på lastbilen och backa emot bil och släp mot portarna i tid tills då man ska lasta vilket gör att jag hamnar rätt på schemat resten av dagen.
Men nu tror jag det e slut med det. Ska vara noga också med att står det att man ska hinna med 1 ½ timmes lunch och fikapauser då ska jag även göra det. problemet för dom då är att jag kommer få massa övertidstimmar för man hinner aldrig med mer än kanske en halvtimmes lunch och inga fikapauser en vanlig dag då man kör "lång"tur. Specialt inte då vi kör åsele då man bara hinner en kvarts lunch för att hinna till bredbyn innan dom stänger.
För är så varje gång e jag klar ent imme tidigare en dag då har jag fortfarande fått mina timmar dels över att jag börjat tidigt samt att jag tagit mindre lunch.
Är inte arg om dom ber mig göra något om jag kommit hem tidigt tex fara med nån bil på volvo eller fixa nått annat. Det kan jag ordna utan problem men vil dom att man aktivt söker efter saker att göra även fast man redan jobbat 11 - 12 timmar o slitit arslet av sig så kan dom glömma det.
Är bara arg över att dom vill göra löneavdrag om vi blir klara före vårat schema. När man blir klar före mans ka va klar då betyder det bar att man jobba på bra den dagen. Då straffas man för att man gör ett bra jobb.
Är det nån som håller med mig? kommentera gärna era egna synpunkter kring detta.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 | 10 |
11 |
12 | 13 | |||
14 |
15 | 16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
|||
21 | 22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
|||||||
|